Στις θάλασσες το πρώτο ηλεκτροκίνητο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ

Στις θάλασσες το πρώτο ηλεκτροκίνητο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ

Το παρθενικό ταξίδι του πραγματοποίησε στη Νορβηγία το πρώτο ηλεκτροκίνητο και αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την επωνυμία Yara Birkeland, όπως επισημαίνει σε σχετικό της άρθρο η Deutsche Welle.

Το παρθενικό ταξίδι του πραγματοποίησε στη Νορβηγία το πρώτο ηλεκτροκίνητο και αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την επωνυμία Yara Birkeland, όπως επισημαίνει σε σχετικό της άρθρο η Deutsche Welle. Εξωτερικά μοιάζει με κανονικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Tο Yara Birkeland θεωρείται, ωστόσο, επανάσταση στη ναυτιλία. Εάν όλα πάνε όπως έχει σχεδιαστεί, το ηλεκτροκίνητο πλοίο θα μεταφέρει αυτόνομα αγαθά, χωρίς να εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα. Οι δοκιμές με το νέο πλοίο κοντέινερ ξεκίνησαν την Πρωτομαγιά και θα διαρκέσουν δύο χρόνια. Στη νότια Νορβηγία, από το λιμάνι του Μπρέβικ μέχρι τις εγκαταστάσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το Yara Birkeland θα μεταφέρει λιπάσματα, καλύπτοντας αρχικά μια απόσταση 13 χιλιομέτρων – 8 μιλίων. Στην πρώτη φάση το πρωτότυπο πλοίο θα ελέγχεται χειροκίνητα από τον καπετάνιο Τόμας Φέβανγκ. Συγκεκριμένα, επισημαίνει τα εξής: «Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κάμερες, εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς επίσης και με κάμερα νυχτερινής όρασης. Χάρις στο ραντάρ είναι σε θέση να διακρίνει στο νερό διαφορετικά αντικείμενα, στη συνέχεια να τα κινηματογραφεί και τέλος να αποφασίζει πώς θα αντιδράσει για να αποφύγει τις συγκρούσεις». Ο Τόμας Φέβανγκ εκτιμά, ωστόσο, ότι θα χρειαστεί ακόμα χρόνος έως ότου η δουλειά του καπετάνιου γίνει… δουλειά γραφείου.

Στην τελική φάση της δοκιμής η φορτοεκφόρτωση των 120 εμπορευματοκιβωτίων, που φέρει το πλοίο, θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Πρωτοπόρος θεωρείται και ο ηλεκτροκινητήρας του Yara Birkeland με συνολικά 20 γιγαντιαίες μπαταρίες. Η Νορβηγία έχει πολλές πρωτιές στην ηλεκτροκίνηση στη ναυσιπλοΐα. Ας μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό οχηματαγωγό πλοίο πραγματοποιεί καθημερινά δρομολόγια στην εν λόγω χώρα. Οι επιβάτες δηλώνουν ικανοποιημένοι: «Η ηλεκτροκίνηση στα πλοία είναι καλή για το περιβάλλον, μια και τα οχηματαγωγά πραγματοποιούν καθημερινά πολλά δρομολόγια».

Υπολογίζεται ότι με τα δρομολόγια του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Yara Birkeland, θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο περίπου 40.000 μεταφορές με φορτηγό, λέει, τέλος, ο καπετάνιος Τόμας Φέβανγκ, μετριάζοντας, ωστόσο, τις προσδοκίες για γρήγορη καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στη ναυσιπλοΐα. «Σε μικρότερες διαδρομές η ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα σημαντικότερη. Θα χρειαστούν, ωστόσο, χρόνια για να υπάρξουν μπαταρίες, που αρκούν για ένα ταξίδι από την Ευρώπη στην Αμερική. Στα τοπικά δρομολόγια, όμως, θα συναντούμε ολοένα και συχνότερα ηλεκτροκίνητα πλοία», υπογραμμίζει ο κ. Φέβαγκ στην Deustche Welle.

Πηγή : www.kathimerini.gr https://www.kathimerini.gr/economy/561839791/stis-thalasses-to-proto-ilektrokinito-ploio-metaforas-konteiner/

Υποστήριξηscreen tag
Μετάβαση στο περιεχόμενο