Το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά, σας ενημερώνει
για τις δυνατότητες υποστήριξης της επιχείρησής σας, για τις νέες δράσεις ενίσχυσης
των επιχειρήσεων του Δήμου Πειραιά και σας παρουσιάζει τα αποτελέσματα των
ερευνών και των μελετών που εκπονεί.
 

 

Δημοσίευση της απόφασης ένταξης των επιχειρήσεων στη δράση «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 στον Δήμο Πειραιά»

Την Τρίτη 29/03/2022 δημοσιεύτηκε από την ΕΛΑΝΕΤ η απόφαση ένταξης των επιχειρήσεων στη δράση «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 στον Δήμο Πειραιά».

  • Συνολικά εντάχθηκαν 479 επιχειρήσεις με γενικό σύνολο προϋπολογισμού 7.017.004,27 €
  • Από το σύνολο των επιχειρήσεων που υποστήριξε το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά εντάχθηκαν 100 επιχειρήσεις με γενικό σύνολο προϋπολογισμού 1.372.684,79 €
    (ήτοι ποσοστό 19,6% επί του συνολικού προϋπολογισμού του Προγράμματος)
  • Η βάση της βαθμολογίας διαμορφώθηκε σε 20,5 μονάδες
 


 

Υφιστάμενες δράσεις ενίσχυσης επιχειρήσεων του Δήμου Πειραιά

1. Eπιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών

Βασικά σημεία δράσης
Η δράση «Επιχορήγηση Επιχειρήσεων Παροχής Λογιστικών και Φοροτεχνικών Υπηρεσιών», η οποία ξεκίνησε την Τετάρτη 09/03/2022 και είναι σε ισχύ έως τις 18/04/2022, αφορά την ενίσχυση Αυτοαπασχολούμενων Λογιστών – Φοροτεχνικών, καθώς και Νομικών Προσώπων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών, προκειμένου να ανταποκριθούν άμεσα σε ανάγκες ψηφιακού εκσυγχρονισμού τους.

Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει επιχορήγηση για την αναβάθμιση της ψηφιακής υποδομής της επιχείρησής τους ως εξής:

Επιχορήγηση έως 2.000 ευρώ, εάν 0 =< έσοδα χρήσης 2020 =< 20.000 ευρώ
Επιχορήγηση έως 1.500 ευρώ, εάν έσοδα χρήσης 2020 > 20.000 ευρώ

Προϋποθέσεις συμμετοχής
Οι δικαιούχοι της δράσης θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ικανοποιούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Να λειτουργούν νομίμως στη χώρα και να έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ έως
    και τις 28/02/2022
  • Να έχουν μέχρι τις 28/02/2022 ως ενεργό κωδικό δραστηριότητας έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ (69.20 - Δραστηριότητες λογιστικής, τήρησης βιβλίων και λογιστικού ελέγχου-παροχή φορολογικών συμβουλών, καθώς και το σύνολο των υποκείμενων ΚΑΔ αυτού) σε τουλάχιστον μία εγκατάσταση της επιχείρησης (έδρα ή/και υποκατάστημα)
  • Να είναι Πολύ Μικρή ή Μικρή Επιχείρηση σύμφωνα με τα οριζόμενα του Κανονισμού (ΕΕ)
    αριθ. 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014
  • Να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν.4308/2014
  • Να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις του Καν. Ε.Ε. 1407/2013 (De minimis)

Επιλέξιμες δαπάνες
Για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των δυνητικών ωφελούμενων επιχορηγούνται αποκλειστικά οι
κάτωθι δαπάνες προμήθειας:

  • Εξοπλισμός Τεχνολογιών Πληροφορικής Επικοινωνίας στον οποίο συμπεριλαμβάνονται
    Desktop PC και περιφερειακά, laptop, servers, πολυμηχανήματα και λοιπός εξοπλισμός πληροφορικής
  • Λογισμικά απαραίτητα για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της επιχείρησης
  • Αγορά λογισμικού με την μορφή Software as a Service (SaaS) εφόσον είναι απαραίτητη
    για τη λειτουργία της επιχείρησης και την ψηφιακή αναβάθμιση αυτής. Στην περίπτωση απόκτησης
    με την μορφή Software as a Service (SAAS), επιλέξιμο είναι το κόστος για ένα έτος

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2021.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

2. «Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστηρίου και σχολής χορού»

Βασικά σημεία δράσης
Η δράση «Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστηρίου και σχολής χορού», η οποία ξεκίνησε την Τετάρτη 16/03/2022 και είναι σε ισχύ έως τις 15/04/2022, αφορά τη στήριξη των ανωτέρω επιχειρήσεων, οι οποίες επλήγησαν από τις επιπτώσεις της έξαρσης της νόσου COVID-19 προκειμένου να περιέλθουν σε ετοιμότητα παραγωγικής λειτουργίας.

Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει επιχορήγηση, υπό μορφή Κεφαλαίου Κίνησης, που δύναται να ανέλθει κατά μέγιστο σε ποσοστό 8% του ετησίου κύκλου εργασιών του έτους 2019.

Το μέγιστο ποσό ενίσχυσης ορίζεται σε 400.000 ευρώ ανά ΑΦΜ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής
Οι δικαιούχοι της δράσης θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ικανοποιούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Να λειτουργούν νομίμως στη χώρα και να έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ
    έως και τις 31/12/2021
  • Να δραστηριοποιούνται σε έναν από τους επιλέξιμους κλάδους είτε ως κύρια δραστηριότητα,
    είτε ως δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα
  • Να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν.4308/2014
  • Να είναι υπόχρεες υποβολής Δηλώσεων ΦΠΑ
  • Να παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών το έτος 2020 σε ποσοστό τουλάχιστον 50%
    σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του 2019

Επιλέξιμες δαπάνες - Επισημάνσεις
Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει μέρος του απαιτούμενου Κεφαλαίου Κίνησης για την προμήθεια πρώτων υλών ή/και υπηρεσιών απαραίτητων για τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Ειδικότερα:

  • Η αξιολόγηση θα είναι άμεση και η εκταμίευση της επιχορήγησης θα γίνεται αμέσως μετά την ένταξη και την έγκριση της αίτησης, ενώ οι επιχειρήσεις οφείλουν να αναλώσουν την επιχορήγηση μέχρι 30.09.2022, όπως προκύπτει από τους Κωδικούς 361, 363, 364 και 365 των εντύπων των σχετικών περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ για την περίοδο 1.1.2022 – 30.09.2022.
  • Το ποσό κεφαλαίου κίνησης που αντιστοιχεί στην παρούσα δράση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 70% του αθροίσματος των ποσών των κωδικών 361, 363, 364 και 365.

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2022.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

 


 

Αποτελέσματα της 5ης Έρευνας Συγκυρίας

Ολοκληρώθηκε η 5η έρευνα παρακολούθησης της συγκυρίας από το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας. Η έρευνα εστιάζει στην ανάλυση των εκτιμήσεων των επιχειρήσεων του Δήμου Πειραιά σχετικά με την πορεία της δραστηριότητάς τους το 4ο τρίμηνο του έτους 2021, καθώς και των προσδοκιών τους για το επόμενο τρίμηνο.

Οι εκτιμήσεις και οι προσδοκίες των συμμετεχόντων στην έρευνα αναφορικά με την πορεία της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας σε όρους αξίας πωλήσεων διαμορφώνονται σε αρνητικά επίπεδα για τους τελευταίους 3 μήνες (4ο τρίμηνο του 2021) αναδεικνύοντας ένα ελαφρώς απαισιόδοξο κλίμα στις επιχειρήσεις του Δήμου Πειραιά, λόγω της νέας έξαρσης της πανδημίας Covid-19.

Εξαιτίας του έντονα ευμετάβλητου οικονομικού κλίματος, το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων του δείγματος πραγματοποίησε οργανωτικές και λειτουργικές αλλαγές προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία. Η αναστολή συμβάσεων εργασίας αποτελεί την πιο δημοφιλή πρακτική μεταξύ των συμμετεχόντων ακολουθούμενη από την εφαρμογή τηλεργασίας.

Η πλειοψηφία του δείγματος των επιχειρήσεων δήλωσε ότι επωφελήθηκε Λίγο ή Καθόλου από τα μέτρα της πολιτείας για την στήριξη των επιχειρήσεων απέναντι στις δυσμενείς συνθήκες που επέφερε η πανδημία, με δημοφιλέστερη απάντηση την αναστολή των συμβάσεων των εργαζομένων.
Τέλος, συγκρατημένες είναι οι εκτιμήσεις αναφορικά με το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την επιστροφή στα επίπεδα της οικονομίας πριν την πανδημία καθώς η σχετική πλειοψηφία θεωρεί ότι η επιστροφή στην «κανονικότητα» θα πραγματοποιηθεί σε τουλάχιστον 2 έτη.

Δείτε τα αποτελέσματα της μελέτης εδώ.

 

 

Αν είστε μικρομεσαία επιχείρηση και δραστηριοποιείστε στο Δήμο Πειραιά επικοινωνήστε μαζί μας στο 2114182013 ή στο info@piraeusbsc.gr  για να μάθετε περισσότερα σχετικά τις δράσεις ενίσχυσης που είναι σε ισχύ και τις δυνατότητες στήριξης από το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας.

 

 

Eπισκεφθείτε την ιστοσελίδα  μας  & ακολουθήστε μας στη σελίδα μας στο Facebook  για
να ενημερώνεστε πρώτοι για τις υπηρεσίες, τις μελέτες και τις εκδηλώσεις του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά.

 


 

Αν δεν επιθυμείτε να λαμβάνεται τα newsletter του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας πατήστε unsubscribe.